Ik ben d'r! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Mark Katwijk - WaarBenJij.nu Ik ben d'r! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Mark Katwijk - WaarBenJij.nu

Ik ben d'r!

Door: Mvk

Blijf op de hoogte en volg Mark

06 Augustus 2007 | Kameroen, Buéa

Dag allemaal,

Ik ben nu twee dagen in Kameroen. En 't bevalt!

Eigenlijk nog voornamelijk met Mirte lopen knuffelen. Fijn om weer bij elkaar te zijn.

Mijn vlucht:
Lang. De eerste vlucht naa Zurich ging prima. Maarja, dat was ook maar 1 uur vliegen. In Zurich moest ik wel hollen om... achteraan de rij aan te sluiten. De checkin ging pas laat open en 't vliegtuig vertrok wat later dan gedacht (gepland?).
In 't vliegtuig kwam ik naast een gezellig dikke moeder te zitten met een kind aan de borst. Snel bleek dat de hele rij waarin ik zat volzat met moeders met een kind aan de borst :). Soort babyverhuis-vliegtuig was het.

Daarna een tussenlanding op Malabo (dat wist ik niet, verrassing) en toen eindelijk naar Douala.
De laatste uren hadden we lekker veel turbulentie en was ook dan ook misselijk. Ach, ben ik dat ook weer eens.

Geland en dan...:
Op Douala airport eerst langs allemaal hokjes waar je je gele koorts vaccinatieboekje moet laten zien (beetje vreemd, want zonder krijg je geen visum), je paspoort en je visum. Superefficient natuurlijk!

Daarna in een bagagehal vol mensen. En iedereen wil je graag komen helpen om je koffers te zoeken en te sjouwen. Superservice natuurlijk, maar deze hulp heb ik toch maar vriendelijk afgeslagen.

...

maar 't duurde wel even...
(dat krijg je als je als eeste in 't vliegtuig gaat)

...

Na 1,5 uur had ik net mijn 2e tas in zicht en toen ik 'm wilde pakken werd ik aangevallen door een klein blank meisje. Ow dat is Mirte! Jipii! Toch maar even mijn tas gepakt, knuffel gegeven en toen heeft ze me door de douane gesleept. Eitje!

og even iemand van ons afgeslagen die geld wilde en toen met de mensen van UAC in de minibus gestapt en naar Buea gereden. Bijzondere rit. Vele kuilen en veel mensen op straat.

Nog een tussenstop gemaakt bij een westers aandoenende (banket)bakkerij in Douala en bruinbrood gehaald.

Eten (bij UAC, in Banga Bakundu zal ik zelf mijn kostje maken):
ochtend: witbrood met boter, jam, suiker, chocopoeder, pindakaas.
middag: warm eten. Lekker! Beetje weinig groente.
avond: zie ochtend

Drinken: thee, frisdrank, water.

Weer: graad of 25. Redelijk bewolkt. Vochtig. Wel lekker als je niet teveel doet. Soms veel regen, maar 't einde van 't regenseizoen is bijna nabij, dus 't valt wel mee.

Wassen: koude douche (als 't water stroomt)

Verkeer: lelijke auto's die al 200x door hun schokbrekers heen gezakt zijn. Veel getoeter. Ach, ze rijden.

Omgeving: mooie planten en beestjes, maar ik zit nu nog in de stad. En die is toch wel lelijk. Er wordt weinig onderhouden (goh, wat een verrassing) en zo ziet het er ook uit.

Verder:
Deze week ergens gaan Mirte en ik naar Kribi. Een strandplaats, paar daagjes ertussenuit (voor mirte dan, voor mij is alles nieuw).
De 20e ga ik naar 't ziekenhuis in Banga Bakundu.

Mirte wilde ook nog dat ik extra reclame voor haar weglog ging maken. Naja vooruit, bij deze dan: www.mirtebijuac.waarbenjij.nu

Ik kan nog wel meer vertellen, maar dan wordt 't denk ik een eindeloze woordenbrij die niet meer leuk is om te lezen. Dus: gegroet!

  • 06 Augustus 2007 - 09:41

    Tim:

    hoi mark, leuk dat je er nu bent goed om te horen dat alles goed gaat en bevalt. je wordt eerlijk gezegd niet echt gemist (al was het wel lastig, in mijn eentje op een katamaran op de franse zeeën.)

    ik hoop dat alles goed blijft gaan.

    groetjes tim

    ps. YAY ik ben de eerste die reageert.

  • 06 Augustus 2007 - 09:43

    Sonja:

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent! Wat moesten al die dikke zogende mama's trouwens in Kameroen? Ben je daar nog achter gekomen?
    Heerlijke vakantie, knuffel voor jou en voor Mirte!
    (heb je al telefoon?)

  • 06 Augustus 2007 - 09:48

    Henk:

    Allemaal naar het Apostolic natuurlijk die baby's...
    lekker schematisch verslag, scheelt scrollen...(hè Mirte...;-))

  • 06 Augustus 2007 - 09:53

    Koen:

    Lekker ontbijt/avondeten heb jij! Ik moet het hier doen met bruinbrood en sla... De reclame werkt, ik ga nu ook even langs Mirte d'r site.

    Dikke kus!

  • 06 Augustus 2007 - 15:14

    Christine:

    Hoi Mark, leuk dat je al zo gauw iets van je kunt laten horen. Boeiende reis heb je gehad!
    Heb je m'n smsje nog gekregen over de duif?
    Lachen die reacties van je broers.
    Geniet van jullie daagjes aan het strand en ik lees graag weer van je.
    Kus voor jou en Mirte.
    Groetjes ook van Henk,
    Christine

  • 06 Augustus 2007 - 15:24

    Opa En Oma:

    ook wij hebben je eerste bericht gelezen,
    leuk !

  • 06 Augustus 2007 - 17:31

    Jan:

    Dit is wel leuk om te lezen. Blijf je zo je best doen met schrijven? Nou ja eerst vakantie dan maar!!

    Groetjes Jan

  • 12 Augustus 2007 - 02:58

    Henk:

    van karnemark naar malariark...Heb je de beestjes er al onder?

  • 12 Augustus 2007 - 12:43

    Henk:

    Inmiddels uit de eerste hand (Mark, die iets lastiger te bereiken is) gehoord dat de malariakoorts vervangen is door strandkoorts. Kortom alles is weer top in Kameroen..

  • 12 Augustus 2007 - 16:58

    Walter:

    klinkt goed allemaal! keileuk zo'n gratis tussenlanding :-)
    blij dat de verzending nog gelukt was en nog mooier te horen dat het bij een enorme hoeveelheid ander spul terechtkomt...heb je goed verzameld joh!

    vraag me wel af waarom je eerst bruinbrood koopt en dan witbrood gaat eten...of was het bruinbrood kopen uit politiek correcte overwegingen? :-)

  • 12 Augustus 2007 - 18:22

    Mirtes Oma:

    Mark, eerste keer dat je van mij een lettertje krijgt, hopelijk worden het er meer, maar ik ben geen schrijfster.
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad, aju!

  • 16 Augustus 2007 - 10:41

    Oom Hans En De Rest:

    Hoi Mark,
    Leuk om je reisverslag te lezen! Veel plezier met Mirte de eerste dagen en daarna veel succes in het ziekenhuis. We hopen dat de dozen redelijk snel zullen aankomen. We hebben inmiddels begrepen dat je malaria hebt opgelopen, maar met de goede zorgen van Mirte weer op de been bent. Gelukkig maar.
    We kijken uit naar je volgende berichten!

    Kus, ook aan Mirte, van Hans, Edith, Iris en Rik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Buéa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Salaam Alykum (hoi)

13 December 2007

Terug in Ngaoundere

29 November 2007

Fotos!!!! (veilig in Ngaoundere)

23 November 2007

Op reis!

10 November 2007

Een van de laatste berichtjes?
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 24090

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2007 - 18 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: