Meer foto's / rustige boel - Reisverslag uit Muyuka, Kameroen van Mark Katwijk - WaarBenJij.nu Meer foto's / rustige boel - Reisverslag uit Muyuka, Kameroen van Mark Katwijk - WaarBenJij.nu

Meer foto's / rustige boel

Door: MVK

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Oktober 2007 | Kameroen, Muyuka

't Ziekenhuis is de laatste 2 weken erg rustig. De oorzaak is niet helemaal duidelijk. Ookwel multifactorieel geheten.

De factoren:
-de wegen
-geld
-er zijn meer ziekenhuizen
-elders kan goedkoper zijn
-er is een aantal maanden achterstand op 't loon van de werknemers hier, dit zorgt voor een iets minder positieve kijk op 't ziekenhuis
-factor X

Factor X is iets dat dus kortgeleden is gebeurd, want ineens is 't aantal patienten echt laag.

Beetje jammer voor mijn leermomenten, maargoed, ik had dus weer tijd om foto's online te krijgen (ik heb de truc nu een beetje door).

http://picasaweb.google.com/markvankatwijk
en dan kameroen 02.

Verder:
Volgens mij ben ik redelijk bij in mijn mailtjes beantwoorden. Verwacht je nog een antwoord van me, mail me dan weer even.

't Is erg leuk om mailtjes te krijgen uit ons koude kikkerlandje. Ik ben benieuwd hoe 't daar is. Ik krijg hier echt geen nieuws door (naja ik weet 2 nieuwsberichten: 1 jos brink is overleden, 2 rita verdonk is op een zijspoor gezet). Verder weet ik dus geen nieuws.
Dus heb je wat te melden, mail me :)

Youp:
Ik heb op de fotosite nog nieuwe foto's voor je gezet (van mij met kids). De vraag van Geef Melk Stop Aids was ook of je foto's kan laten maken van jou als je aan 't verkopen bent. Zouden ze erg leuk vinden.

Muziek:
Ik heb van Henk en Sonja een gitaar gekregen!!! Jipii.
Hiervoor moest ik wel naar Kumba om de enige gitaar in Kumba op te kopen. En dit over ongeveer de ergste wegen van Kameroen (zie ook mirte's verhaal over de rit naar mamfe op www.mirtebijuac.waarbenjij.nu). Maar 't was de rit waard.
Nog best een mooie gitaar eigenlijk en hij speelt ook prima.
Jipii!!!

Verder:
Bij de foto's staat al enig commentaar over 't leven hier. Dus bij deze sluit ik af met een enorme dikke knuffel.

  • 11 Oktober 2007 - 17:47

    Anniek:

    Je wilde nieuws? Als inwonende van de stad Utrecht had je, jawel, samen met je gemeentegenoten mogen stemmen op een burgemeester, gister. Helaas liep het uit op een fiasco en werden er geloof ik minder dan 10% stemmen uitgebracht van de totale stemgerechtigde bevolking. Waarschijnlijk hadden de stemmen van Mirte en jou het totale aantal niet echt omhoog gehaald :D, maar goed dat is wel zo'n beetje het spannendste nieuws :D.
    Hoop voor je dat het weer wat sneller druk wordt, ook al is dat natuurlijk niet voor de patiënten zelf te hopen, maar aangezien je bij de factoren niet noemt dat het aantal zieken omlaag is gegaan, zullen er nog wel genoeg zieken zijn... helaas.
    Doe mirte de hartelijke groetjes van me.


  • 11 Oktober 2007 - 17:51

    Anniek:

    mooie foto's trouwens!

  • 11 Oktober 2007 - 18:07

    Renee:

    Zo te horen gaat het goed daar. Weinig patiënten is jammer voor jou maar goed voor de inwoner! Haha. Nog veel plezier!

  • 11 Oktober 2007 - 19:27

    Lydia:

    Leuke foto's, erg herkenbaar ook.
    De krantenkoppen van vandaag:

    Zeegers overleden aan overdosis drugs, verband met Holleeder niet aangetoond.

    Hirsch Ballin pakt dubbele nationaliteit aan

    Geen hoger collegegeld Surinaamse student

    Kamer kritisch over plan van aanpak radicalisering

    Dode bij steekpartij school Amsterdam

    Enschede test info-overdracht tbs'er op verlof

    Gewonde bij explosie van boot

    Hirsi Ali zeer teleurgesteld in Tweede Kamer

    Als je over een van deze krantenkoppen meer wil weten dan zal ik meer sturen.

    XX lYdia

  • 11 Oktober 2007 - 19:55

    Opa En Oma:


    Mark bedankt voor je mailtje, we hebben al je foto's bekeken. Tot de volgende keer maar weer,
    liefs opa en oma

  • 11 Oktober 2007 - 20:47

    Sonja:

    Henk had je stemkaart al weggegooid (zoals waarschijnlijk 90% van de Utrechters. Keuze was pvda of pvda......)
    Ik ga je foto's bekijken.KUS

  • 12 Oktober 2007 - 08:20

    Ellen:

    zuster die pellen.....(keel en neus) amandelen voor een lekker taartje.............
    adoe kus

  • 13 Oktober 2007 - 17:29

    Nicht-neef:

    hoi mark,
    Wat is er met je haar gebeurd??? :p
    ziet er lekker uit al die urine zakken en handschoenen die te drogen hangen :s

    trouwens er is al iets meer bekend over mijn "miserieuze" ziekte... ik heb Pfyfer, dus mijn vermoeidheid heeft eindelijk een oorzaak :) en waar de pijn in me buik van komt weten ze nog niet, ik heb er wel wat pijnstiller voor gehad maar die werkte niet (naproxen) en andere pijnstiller mochten niet (najah paracetamol wel natuurlijk).
    verder ga ik nu dan nog elke week naar het ziekhuis en probeer zo veel mogelijk van school mee te krijgen (zit in me examenjaar :s).
    najah wel weer genoeg over mijn medisch-dosier...

    ik hoop voor je dat het nog leuk is in kameroen! mis je eigelijk best wel :(.
    het was weer leuk om wat foto's te zien, maar ben toch wel blij dat het hier allemaal toch iets moderner is :).
    Dag lieve neef, hoop dat je snel weer terug komt! :)
    dikke knuf en kus je nicht neef (k)(l)

  • 14 Oktober 2007 - 19:33

    Willemien:

    He Mark!
    Thanks voor je leuke mailtje!!! Heb net even foto's gekeken en onwijs genoten! Heb ook weer even je berichtjes gezelezen en was weer even in Banga!
    Het ziet er al wat zonniger uit op de foto's, lekker!
    Balen dat er zo weinig patienten zijn. Blijkbaar is dr Oben er nog wel steeds. gaat zeker weer lekker op zijn Afrikaans langzaam met die aansteliling van hem.
    Je bent wel lekker aan het koken zo te horen. Kan de mevrouw van de vis (Esther, op zondag de enige visvrouw vlg mij) je vsijes niet effe fileren? Heb de hutspot trouwens wel een beetje gemist:-)
    Ga later effe je mail beantwoorden!
    Succes daar, heftig allemaal hoor al die doden en dat gedoe met die vitamine pillen, wat een debiel gedoe he?!
    Groetjes daar aan iedereen en veel liefs van mij en STERKTE!!!!
    x Willemien

  • 15 Oktober 2007 - 17:37

    Jan:

    Heb met Irene de foto's bekeken Je bent er niet bruiner op geworden.

    Groetje s Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Muyuka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Salaam Alykum (hoi)

13 December 2007

Terug in Ngaoundere

29 November 2007

Fotos!!!! (veilig in Ngaoundere)

23 November 2007

Op reis!

10 November 2007

Een van de laatste berichtjes?
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24091

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2007 - 18 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: